Mooimaker die verbindt.

Hier gaan we dan: ik stuur mijn missie de wijde wereld in.

Na een workshop Relating Authentically (cfr. mijn vorige blogpost), waar ik terug voeling kreeg met mijn essentie, werd het mij voor de zoveelste keer duidelijk: mooimaken is mijn passie en verbinden maakt me gelukkig.

Ik hou van schoonheid en kan oprecht ontroerd worden door mooie dingen, of die zich nu situeren in beeld, muziek, taal of nog iets anders. Mijn creatieve ziel kan zich dan ook uren uitleven in het mooimaken. Dat gaat van ontwerpen en grafisch werk over het restylen of pimpen van interieur tot woorden en zinnen combineren tot die perfecte tekst, die de boodschap brengt die je wil uitsturen.

Verbinding voelen, daar maakt mijn hart dan weer een sprongetje van. Niet zomaar verbinding, wel oprechte en pure aandacht, giraffentaal (aka verbindende communicatie), of er gewoon ‘zijn’ voor elkaar, holding space.

Gezien die twee – mooimaken en verbinden – als een zijden draadje met elkaar verweven zijn en tevens mijn rode draad blijken, leek het me dus logisch om ze te combineren, zo is mijn baseline: “Mooimaker die verbindt, voor jou en jouw organisatie” ontstaan. Voor jou, als particulier, maar zeker ook voor organisaties en bedrijven.

Ik maak mooi op 3 vlakken:

  1. Beeld: grafisch werk – wenskaarten, folders, visitekaartjes, flyers, geboortekaartjes, … .
  2. Taal & communicatie: teksten die ‘kloppen’ en ‘bijblijven’ en de bedoelde boodschap uitsturen, blogs, nieuwsbrieven, content creatie, verbindende communicatie, … .
  3. Interieur: styling, advies, decoratie, de juiste ‘beleving’ creëren: iemand die zich goed voelt in zijn omgeving, zal vaak ook gelukkiger zijn en beter ‘presteren’. 

Hoe die dan voor verbinding zorgen? 

  1. Beeld: de juiste lay-out, dat gepaste wenskaartje met die welgekomen boodschap, die folder die aantrekt en tot actie leidt: deze verbinden medewerkers en collega’s met elkaar, maar verbinden ook jouw klanten met je bedrijf, medewerkers met leidinggevenden, … .
  2. Taal & communicatie: verbindende communicatie en de taal en teksten die je gebruikt naar klanten/medewerkers zorgen voor verbinding (of net niet als die niet de bedoelde boodschap uitdragen).
  3. Interieur: in een gezellig ingerichte koffie/theehoek of een praktisch doch sfeervol ingerichte eetruimte gaan medewerkers sneller een ‘klapke’ doen, gepaste decoratie en wat groen kunnen heel subtiel de bureaus tot een aangenamer werkplek maken,  een fris onthaal dat uitstraalt waar jouw bedrijf voor staat, geeft bezoekers meteen een welgekomen gevoel en de beleving die jij wenst, een living waar alles ‘past’ geeft rust en ruimte in huis, … .

Als ik eerlijk met mezelf ben, moet ik er bij vermelden dat ik wat schrik heb om dit hier de wijde wereld in te sturen. Dus die schrik benoem ik maar meteen: ja, ik ben onzeker en, ja, mijn hoofd slaat op hol over het hoe en wat en ‘guilty’: mijn ‘branding’ (nieuw logo, website updaten, …) staat nog helemaal niet op punt.

Maar o ja: dit voelt – voor nu – goed en authentiek aan. Voor nu, want ik ben een creatieve generalist. Mooimaken en verbinden zijn mijn rode draad, maar hoe die nu en later in te vullen, daar geef ik mezelf lekker alle vrijheid in.

Wil je meer weten? Contacteer me gerust: hello@hade-c.be

Hade

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *